Gister ging ik mijn dochter ophalen van paardrijles. Normaal heb ik net als iedereen met alles veel te veel haast. Maar voor het ophalen van dochter van de manege heb ik toevallig elke week een half uurtje meer tijd dan ik eigenlijk nodig heb. Een half uur is vaak te weinig om nog wat op te pakken, dus ga ik rustig na mijn werkdag die kant op en nog even kijken hoe ze haar paard in galop door de bak stuurt.
De manage ligt in een klein dorpje even verderop en het wekelijkse landelijke ritje doet mij altijd goed. Door de extra tijd die ik heb, rij ik rustig en kijk ik vrolijk naar het steeds veranderende landschap, de activiteiten op de boerderijen en in de tussenliggende dorpjes. Normaal gesproken als ik op dat soort plekken rij zie ik helemaal niets, dan rij ik er alleen maar langs.
Toen ik gister een dorpje in reed kwam er van de andere kant een auto aan. Achter de auto hing een oplegger met daarop een boot. De boot was blijkbaar wat te groot voor de oplegger. Want de achterklep van de in stationwagon uitgevoerde auto stond omhoog en de punt van de boot stak een stukje naar binnen de auto in. Ik vond een gek tafereel. Maar hé het werkte wel.
Er schoten direct allerlei vragen door mijn hoofd. Hoe ver gaat de beste man zo rijden? Wat klopte er niet, was het niet zijn boot of niet zijn oplegger? Hoe is dat gegaan? Probeer je het eerst op de gewone manier en denk je niet “goh ik heb een andere oplegger nodig” maar doe je meteen achterklep open. Het gebeurde allemaal in een split-second, en ik moest mijn kop al weer bij de weg houden, want op de manege loopt een dove hond die nog wel eens zo maar een stal uit komt rennen.
Op de terugweg zat mijn dochter alweer gezellig tegen mij aan te kwebbelen, en daarna volgde de gebruikelijke huishoudelijke drukte. Maar toen ik ’s avonds eenmaal zat moest ik toch weer denken aan die auto en boot. En ik weet eigenlijk niet precies waarom. Gewoon omdat het onverwacht was, denk ik.
Met Direct Mail werkt het net zo. Je leest je post wanneer het jou uitkomt, op het moment dat je even een half uurtje over hebt en even rustig kunnen kijken. Maar als je wilt dat je Direct Mail herinnert wordt, dan is het een goed idee om onverwacht te zijn. Iemand één tel van zijn à propos brengen. Niet door een gekke uiterlijke vorm, maar misschien door iets te doen wat mensen niet verwachten van een bedrijf in jouw branche. Of door een voordeel van je product in de schijnwerpers te zetten waar niemand aan denkt. Probeer eens iets geks, wie weet werkt het!
Vandaag is de laatste dag dat je € 75 korting kan krijgen met de code #ZomerDM op mailweb.nl.
Dus doe eens gek en plan die mailing in! En als je nog geen opmaak of tekst hebt is dat geen probleem, kies je gewoon een bezorgdatum eind augustus, dan heb je nog genoeg tijd om iets te bedenken.