Het Post-Digitale tijdperk

Vier jaar geleden lanceerde The Postcard Guys de term 'het Post-Digitale marketing tijdperk'. Nu gaan The Postcard Guys samen met Mailweb verder om met mailweb.nl deze revolutie voort te zetten.

Een revolutionaire kijk op de toekomst van marketing. Want waar de inbox steeds verder vol loopt, wordt het in de brievenbus steeds leger. In het Post-Digitale tijdperk gaat een marketing strategie ervan uit dat je het het beste van deze twee werelden combineert. Post is echt veel beter in de Attention, Interest en Desire uit het klassieke AIDA model, maar gemak dient de menst, dus klikken is makkelijker dan iemand uit zijn stoel laten komen, dus wint digitale marketing het als het om de laastste A van Action uit AIDA gaat. Dus wat is er beter dan een postale of digitale campagne? Precies, een combinatie van beide! 

Maar papieren Direct Mail is toch ouderwets, ingewikkeld en duur?
Papieren direct mail is alleen maar ouderwets als het behalen van een meetbaar positief resultaat van je marketing-euro's dat ook is. (en om eerlijk te zijn, met al die hippe start-ups, krijgen we soms wel dat idee. Maar daarmee is het nog steeds geen goed idee om geen positief resultaat te willen halen). En ja, volgens onderzoek van PostNL uit 2017 vinden veel ondernemers Direct Mail (DM) duur en ingewikkeld. En dat is precies waarom we mailweb ontwikkeld hebben, want in een paar kliks ben je klaar zonder gedoe over het drukwerk, de verwerking of de verzending. en dat alles ook nog eens gemiddeld 40% goedkoper dan alles zelf regelen. Echt waar, bereken het zelf maar!

ROI-Calculator
En als je dan berekend hebt dat het versturen van je maling met mailweb een stuk goedkoper is, dan kun je met de ROI-calculator onderaan iedere mailing-configurator meteen ook berekenen of het voor jou bedrijf of aanbod wel een goed idee om die mailing te versturen. Je berekend aan de hand van je de kosten, de oplage, het responspercentage en wat een nieuwe verkoop of klant jou oplevert, supersimple het resultaat van je mailing.