Nieuw op Mailweb: QR-Tracking

Direct Mail is natuurlijk fantastisch, met een ‘openingsrate’ dik in de 90 procent, ongekend hoge respons ten opzichte van andere media en een positieve en hoog gewaardeerde beleving bij de ontvanger. Is er geen betere manier te bedenken om je klanten te bereiken.

Maar...
Maar er is één groot nadeel. Het is namelijk best wel lastig om te achterhalen hoeveel mensen en vooral ook -wie- er reageren op je mailing. Komt die bezoeker op de website nou van een advertentie, een google-search of toch van de mailing die je verstuurd hebt?

Natuurlijk zijn er wel manieren, zoals een unieke kortingscode, of als je heel technisch bent misschien een manier vinden om tracking op je website in te bouwen. Maar dat moet dan weer naar de websitebouwer, en die heeft het dan ook weer niet 1, 2, 3 geregeld. en vaak ook niet gewend is aan werken met databestanden. uiteindelijk is het resultaat veel tijd, veel geld, veel gedoe.

En dus vonden we het de hoogste tijd om daar een echte oplossing voor te bedenken.
Het resultaat: Mailweb QR-tracking. Wanneer je voor Mailweb QR-tracking kiest bij het samenstellen van je mailing, dan kost namelijk helemaal niet veel tijd, veel geld en veel gedoe. Het is -Zoals je van ons gewend bent- juist super simpel: Je hoeft namelijk alleen maar aan te geven naar welk doeladres (url) je wilt dat een QR uiteindelijk gaat. Dat is alles, de rest? Dat regelen wij!

Mailweb QR-Tracking

Nadat je je adressenbestand hebt geupload, of adressen hebt geselecteerd met onze -ook al zo handige- selectie tool, verrijken we ieder adres in je adressenbestand met een unieke link die er ongeveer zo uit ziet:

‘mlwb.nl/doeladres.nl/01/9cf44211-8de2-4936-b20d-aa1aeb22147e’

Vervolgens krijgt iedere ontvanger een unieke QR-code in zijn mailing die we maken van deze links.

Wanneer de ontvanger van je mailing de QR-code scant, gaat hij eerst even snel naar mlwb.nl en sturen we ‘m direct door naar het door jou ingestelde doeladres. En dat gaat zo snel dat je het niet eens ziet. En omdat het doeldomein ook al in de link te zien is, ziet het er ook niet uit als je naar een heel andere site gaat.

Bijhouden wat er gebeurd is. 

In je portal kun je vervolgens zien hoeveel mensen de QR gescand hebben en wanneer. 

 

Ook kun je hier je bestand downloaden, waarin we toegevoegd hebben wie de QR gescand heeft en op welk moment. 

 

En dus heeft mailweb het tracken van ‘kliks’ zoals je gewend bent van e-mail mogelijk gemaakt voor papieren direct mail. Cool toch?