Vragen? Bel ons gerust!
079 - 360 1234

Actie Campagnes

Je hebt een uitverkoop in de planning. Of een leuk evenement georganiseerd. Of tijdelijke kortingen op je producten. Hartstikke leuk, maar hoe krijg je klanten naar je winkel of website? Met de Actie Campagnes  stel je je doelgroep op een persoonlijke en speelse manier op de hoogte van jouw acties.

Een Actie Campagne bestaat idealiter uit drie kaarten: de aankondiging of teaser, een het aanbod en, na tot slot, een reminder of bedankje. De meeste uitnodigingen, houd de deurmat maar in de gaten, worden één keer verstuurd. Dat gebeurt niet om kostentechnische redenen (een postcard kost je minder dan een postzegel), maar omdat veel mensen denken dat één uitnodiging wel volstaat. Maar mensen hebben het druk. Ze zijn niet zo bezig met jouw actie. De kaart leggen ze opzij, om er later nog eens naar te kijken met de agenda erbij. En dan vergeten ze het.

AIDA
Dat is jammer. Een reminder doet ongelooflijk veel met de respons. Heb je de e-mailadressen en en toestemming om je klanten te e-mailen, dan is e-mail na een postcard helemaal top, De postcard zorgt voor de attention, Interest en Desire. De e-mail zorgt voor de uiteindelijke 'action’ door het gemak van een ‘klik’ op een button . Heb je geen e-mailadressen, of verkoop je niet online? Stuur dan nog een reminder postcard. Bij de reminder zal de groep die wél interesse had, maar vergeten was te reageren, zich alsnog aanmelden. Of alsnog naar je winkel of website gaan. Niet alleen krijg je zo bezoekers voor jouw actie, hun komst biedt ook een uitgelezen kans op up- en cross selling.

Bij Actie Campagnes heb je de keuze uit verschillende soorten mailingen: Past je boodschap op een kaartje? kies dan voor een postcard. Lukt dat niet, kies dan een selfmailer, dit is een kaart die één of twee keer gevouwen is. Het leuke aan twee- en drieluiken is dat ze ruimte bieden voor verborgen verrassingen. De voorkant trekt de aandacht, de binnenkant brengt een glimlach op iemands gezicht.
Of misschien past een brief beter bij je doelgroep of de beleving van je merk. denk daar over na, iedereen ziet een postcard, maar een brief in envelop voelen officieler. Tot slot zijn er natuurlijk mailingen in folie. Onze ervaring zegt: Gebruik mailingen in folie in principe alleen als de ontvanger er financiele binding mee heeft, dat is bijvoorbeeld een blad waar iemand op geabonneerd is, of voor club- en personeelsbladen. Maar aan de andere kant versturen wij iedere twee maanden een brochure naar de klanten van een wijnwinkel in sealfolie, en deze wijnwinkel verkoopt daar duizenden flessen wijn per mailing extra door. Het soort mailing is dus afhankelijk van je product, je klanten en de klantbeleving.