Vorige week kwam ik terug van twee weken vakantie in Frankrijk. In het verleden moest er tijdens de vakantie nog wel eens iemand op de dingen in huis passen die niet 2 weken zonder iemand kunnen, zoals onze vissen, de planten en de post. Maar de visjes hadden we bij vrienden neergezet, de planten had ik in de tuin gezet, waar een sproeier keurig volgens een slim schema de boel vochtig houdt. En de post dacht ik, ach ja, hoeveel komt er nou eigenlijk?
Nou, ik kan je vertellen, het was me een berg!
Zo veel dat ik, toen we om 2:48 ’s nachts thuiskwamen, als een inbreker in mijn eigen huis door de achterdeur naar binnen moest omdat de voordeur stevig gebarricadeerd was door alle post. Vervolgens de hele stapel snel aan de kant gelegd - daar kijken we morgen wel naar. En op naar bed!
Nadat de volgende ochtend de was draaide en de inhoud van de toilettassen weer de plankjes in de badkamer in een vrolijke chaos van potjes en busjes terug hadden veranderd, hebben we even de tijd genomen om door die enorme stapel post te gaan. Tot mijn vrolijke verbazing waren het niet alleen maar de Donald Ducks en Tina’s van mijn dochters maar ook een flinke stapel Direct Mail. Daar ga ik altijd graag doorheen. Natuurlijk heb ik als mailboer een beetje last van beroepsdeformatie en kijk ik niet alleen naar het aanbod, maar ook hoe de mailing er uitzien. En is het altijd extra leuk als ik weet dat we ‘m zelf gemaakt hebben.
Ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik lees mijn post altijd. En volgens mij doe ik dat niet alleen omdat ik een ‘mailboer’ ben. Of ik nou druk ben op de zaak of een paar weken op vakantie ben geweest, ik ga altijd door mijn post heen. Maar wel op het moment dat het mij uitkomt en ik er dus even rustig de tijd voor heb.
Bedrijven die papieren Direct Mail blijven versturen in de zomer snappen dat heel goed. Post is geduldig. En de ontvanger ziet je mailing vanzelf wel. Daar komt bij dat er in de zomer voldoende onderwerpen zijn die het mailen waard zijn. Mensen zijn meer thuis of juist langer van huis, dus is dat een prachtig aanknooppunt om je mailing aan te hangen. Eventueel kun je de reactietijd iets verlengen, zodat mensen niet te laat zijn als ze terugkomen van vakantie en willen reageren.
Wil je ook nog een papieren Direct Mail versturen met een zomer-inhaker? Je krijgt alleen deze week (1 tot 5 augustus) € 75,- korting met de code #ZOMERDM op de mailen die je zelfs samenstelt op mailweb.nl
Op mailweb.nl stel je met een paar simpele stappen je Direct Mail samen. Je upload je bestanden en de rest doen wij; van het drukwerk tot de bezorging op de deurmat.
PS: Wil je deze berichtjes gewoon in je mailbox? schrijf je dan in voor de Mailweb-Direct-Mail-Mails, Dan ontvang je alle Mailweb-Direct-Mail-Mails en mis je nooit meer de actuele actie.
Jeroen Balke
Mailweb