Direct Mail in Enveloppen: Voordelen en mogelijkheden
Direct mail is nog steeds een effectieve manier om uw boodschap bij uw doelgroep te krijgen. Enveloppen spelen hierbij een cruciale rol. Het is de eerste indruk die u maakt bij de ontvanger, daarom is het belangrijk om de juiste keuze te maken.
Voordelen van Direct Mail in Enveloppen
- Persoonlijker aanvoelen: Vergelijk het met het openen van een brief in plaats van een e-mail. Het voelt veel persoonlijker aan.
- Blijvende waarde: Enveloppen blijven langer bewaard dan digitale communicatie, waardoor uw boodschap langer beklijft.
- Meer aandacht: Doordat de ontvanger de envelop zelf moet openen, zal hij of zij eerder geneigd zijn om de inhoud te lezen.
Vooral b2b mailingen zijn geschikt voor mailingen in envelop. Een (begeleidende) brief geeft je mailing namelijk een professionele uitstralling.
Machinaal verwerkbare enveloppen
Direct Mail Mailbedrijven maken meestal gebruik van gegomde C5 en C4 enveloppen in plaats van EA5 en EA4, omdat deze enveloppen machinaal verwerkt kunnen worden, wat couverteren wordt genoemd. Hierdoor bespaart je tijd en kosten. Bovendien garanderen deze enveloppen een hogere kwaliteit en efficiëntie. Alle mailing die je op mailweb.nl samen kan stellen gaan uit van deze machinaal verwerkbare enveloppen.
Geschiedenis van de Envelop
De envelop is een uitvinding uit de 19e eeuw en sindsdien is het een belangrijk communicatiemiddel geworden. Het was een verbetering ten opzichte van de oude manier van verzenden van brieven, die vaak gevouwen en verzegeld werden. De envelop maakte het mogelijk om brieven sneller en gemakkelijker te versturen.
De maten van de drie meest gebruikte enveloppen:
Formaat | Afmeting in mm | Wat past erin |
---|---|---|
C4 | 229 x 324 | A4 |
C5 | 229 x 162 | A5 (1x gevouwen A4) |
C5/6 | 114 x 229 | 2x gevouwen A4 |
Meer informatie en je enveloppenmailing samenstellen kan hier