Geef je klanten aandacht en je krijgt er groei voor terug.
Waarschijnlijk het meest gegeven antwoord als op de vraag “wat is het tegenovergestelde van liefde” zal “haat” zijn. Maar haat is niet het tegenovergestelde van liefde. Het tegenovergestelde van liefde is onverschilligheid. Totale desinteresse, of zelfs alleen maar de perceptie van desinteresse.
Relaties gaan maar zelden stuk omdat mensen echt uit elkaar groeien, of omdat iemand iets fout heeft gedaan. Veel meer relaties gaan stuk omdat mensen ophouden met elkaar te communiceren, of het idee hebben dat de ander niet meer geïnteresseerd in is. Dat geldt voor de liefde van je leven, je vrienden en ja, ook voor je zakelijke relaties.
Ik weet nog dat mijn vader 25 jaar lid was van de wegenwacht en ontzettend boos dat ze daar bij de ANWB geen enkele aandacht aan hadden besteedt. Hij zei spontaan zijn lidmaatschap op. Aandacht is meer dan de factuur sturen.
Natuurlijk geef je om je klanten. Je klanten zijn de mensen die snappen dat je hun probleem probeert op te lossen. Die jouw hulp nodig hebben op zoek naar een rijker, gelukkiger, veiliger of leuker leven. Dat scheept een band, een relatie. Maar relaties moet je onderhouden en het liefst laten groeien. Toch weten we allemaal dat relaties onderhouden veel werk is. Het vraagt je aandacht op het moment dat het niet uitkomt en inspanningen die op dat moment triviaal lijken. Maar doe je het niet, dan is het al snel het einde van je relatie.
Dus wordt het vaak afgeraffelt of, met de beste bedoelingen, totaal verkeerd ingericht. Want echte aandacht vraagt om iets echts, iets tastbaars. Iedereen lacht een beetje om die tante die een berichtje voor je verjaardag op facebook zet of dat bedrijf dat een kerstgroet via e-mail stuurt. Leuk bedoeld, maar het is ook een beetje makkelijk en het voelt nep.
Gelukkig kun je met Mailweb Weekly Postcards nu iets echts doen, zonder dat het je echte moeite kost. Want wat doe je als je echt wil laten zien dat je om iemand geeft? Precies, dan stuur je ze en kaartje. Een kaartje kan iemand op de koelkast plakken of zoals bij ons thuis, in de omlijsting van de spiegel steken. Waar ze vervolgens dagen of zelfs weken blijven hangen en tientallen keren per dag gezien worden.
Aandacht kun je aan van alles geven. Een bedankje voor een eerste bestelling, een felicitatie voor een verjaardag. Een reminder voor een periodieke afspraak. Een berichtje omdat iemand 1, 2, 5 of 10 jaar klant is of juist een kaartje met de vraag waarom iemand al zo lang niets van zich heeft laten horen.
Met Mailweb Weekly Postcards richten we samen met jou een doorlopende campagne in waarmee we jouw klanten meer aandacht geven op het moment dat het het meeste telt.
We kunnen ook de postcard voor je vormgeven als je daar zelf niemand voor hebt. Het is bij weekly postcards in ieder geval altijd een A5 postcard, want één van de redenen dat we de productie en verzending van je postcards zo voordelig kunnen aanbieden is dat wij er voor meerdere klanten één productie van maken. Afhankelijk van de grote van je klantenbestand kies je de abonnementsvorm die het best bij je past.
Heb je nog geen relatie met een klant, maar wil je dit wel graag hebben, dan zijn Weekly Postcards een geweldige manier om van een koude lead een lauwe lead te maken. Voorbeelden zijn bezoekers van je b2b-website, koude leads die je over twee weken wilt bellen, of een follow-up kaartje na een eerste informatieaanvraag. Al deze mensen of bedrijven kan je makkelijk een kaartje sturen met Weekly Postcards en zo het een stuk makkelijk maken om nieuwe relaties op te bouwen.
Meedoen of meer weten?
kijk op https://mailweb.nl/weekly-postcards of neem contact op met jeroen.balke@mailweb.nl of bel 079-3601233
Mailweb helpt ondernemers succesvol te zijn met Direct Mail